Ga naar inhoud
[[Template forums/front/topics/postHeader is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
Geplaatst:

I.Smid

Bij een klant van mij stuit ik op het volgende probleem:

 

Mijn klant heeft ongeveer 2 jaar geleden een domeinnaam aangevraagd.

Hij betaald trouw de jaarlijkse kosten die daaraan vast zitten.

Nu is het zover dat hij gebruik wil maken van dit domein, dit betekend dat deze verhuisd zal moeten worden.

Het bedrijf, waar mijn klant de domeinnaam heeft geregistreerd, had zichzelf echter als rechthebbende opgegeven en het niet op naam van mijn klant gezet. Nu vraagt dit bedrijf een bedrag van 90Euro inclusief administratieve kosten, voor deze handtekening en overdracht.

 

1.had dit bedrijf dit moeten melden bij de aanvraag, of zijn dit de bekende kleine lettertjes. (mijn klant kan zich niet herinneren dat er iets op schrift is gesteld, hij heeft alleen de opdracht verstrekt. Niet wetende dat hij niet de eigenaar was.)

 

2.Kan mijn klant onder de kosten vandaan komen. (hij wil het zelf wel gaan betalen om van het 'gedoe' af te zijn.)

 

Heeft iemand hier ideeën over?

 

Greetz,

Tirza

 

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Featured Replies

[[Template forums/front/topics/postHeader is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
Geplaatst:

Jeroen Bakker

Is de domeinnaam bij zo'n malafide organisatie als Ladot/Freehosting/Active ISP, of iets als wijlen NameSpace geregistreerd? Dit soort organisaties registreerde honderden domeinnamen, op verzoek van anderen, op eigen naam en gaf die gratis of tegen weinig betaling in bruikleen. Zit het vast in zo'n constructie dan zou ik eieren voor m'n geld kiezen en gewoon betalen (vooral als het een meer generieke naam is).

 

Heeft de klant trouwens zijn KVK-gegevens verstrekt bij het aanvragen van de domeinnaam, en een vrijwaringsverklaring getekend (beide verplicht bij .nl-adressen)? Dan moet de domeinnaam in principe op naam staan van de organisatie van jouw klant. Zo nee, dan heeft de registrant zijn eigen KVK-gegevens gebruikt, en worden je rechten tot betrekking van die domeinnaam geringer.

[[Template forums/front/topics/postHeader is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
Geplaatst:

I.Smid

  • Auteur

Het is een 'gewoon ' internet bedrijf die de naam heeft geregistreerd.

Maar 'malafide' komt het op mij wel over. Mensen zouden beschermd moeten worden voor deze praktijken.

 

Mijn klant had 2 jaar geleden het idee dat hij een website zou willen hebben, hij wist niet wanneer, niet waarom en had al helemaal geen idee hoe dit geregeld werd.

Het zou dit internet bedrijf gesierd hebben als ze tijdens de aanvraag gemeld hadden dat dit op hun eigen kvk nummer zou gebeuren en dat er geen rechten aan verleend konden worden.

(ps; lekkere handel is dat: domeinnaam registreren, jaarlijks bedrag innen en bij overdracht nog eens een flink bedrag innen.)

 

Tirza

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

[[Template forums/front/topics/postHeader is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
Geplaatst:

Jeroen Bakker

Ja dat is niet erg netjes, maar het komt wel vaker voor. Op zich kan ik me voorstellen dat niet iedereen bekend is met de procedures rondom domeinnamen (hoewel er veel staat op sidn.nl), dus dan is het niet netjes dat ze zo gebruik hebben gemaakt van de onwetendheid van de klant. Misschien rancune omdat zij de website niet mogen bouwen en de domeinnaam nu verhuisd wordt?

 

Je weet trouwens zeker dat de domeinnaam niet aangevraagd is met het KVK-uitreksel van jouw klant?

 

Hoe heet het bedrijf trouwens, misschien een goede waarschuwing voor anderen? ;D

[[Template forums/front/topics/postHeader is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
Geplaatst:

zrski

Als hij een vrijwaring heeft ingevuld (en zoals Jeroen zegt moet dat inderdaad) dan is het domein gewoon van hem. Even een gratis briefje laten schrijven door een bevriende advocaat en de domeinnaam graits in ontvangst nemen.

 

Als hij geen copy van de vrijwaring meer heeft dan wordt het wat moeilijker en zou ik gewoon dokken... Dan zodra de site gebouwd is een appart siteje maken om anderen te waarschuwen voor deze tent >:(

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

[[Template forums/front/topics/postHeader is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
Geplaatst:

Nils de Witte

Volgens mij hebben we hier te maken met een standaard strategie uit de DotCom periode. Vooral ISP's die gratis domeinnamen registreerden hielden er rekening mee, dat zij ook de site voor veel mochten hosten. Doe je dat niet, en vraag je of ze de naam willen overdragen, dan beginnen ze vreselijke te zeiken en net te doen of de domeinnaam van hen is. Ik heb dat nu 3x meegemaakt. Eén domein heb ik terug gekregen door vreselijke stampij te maken, wat wel gelukt is. Voor een ander heb in gewoon betaald (was gratis aangevraagd en ze vroegen een redelijk bedrag voor administratiekosten) en de derde heb ik laten stikken in zijn domeinnaam.

 

Het is een rare manier van zaken doen. Iemand die voor jouw een domein registreerd en hem vervolgens als zijn eigendom beschouwd. Maar ze doen het (bijna) allemaal.

 

Groeten,

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

[[Template forums/front/topics/postHeader is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
Geplaatst:

paulmatthijs

ik kom dit wel vaker tegen bij klanten die naar ons komen. om welke hoster gaat het?

 

wat het beste werkt is heel boos worden en dan vooral boos worden met een vrijwaring erbij. heb je de originele contracten nog in je bezit?

 

 

[[Template forums/front/topics/postHeader is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
Geplaatst:

I.Smid

  • Auteur

We gaan kijken of er inderdaad niet ergens iets getekend is.

In dit stadium noem ik de naam van het bedrijf nog even niet.

 

Ik hou jullie op de hoogte.

 

thanx,

Tirza

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

[[Template forums/front/topics/postHeader is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
Geplaatst:

paulmatthijs

waarom niet? omdat je het geen slechte naam wil bezorgen terwijl ze je wel keihard naaien? ik snap dat soort dingen niet...

[[Template forums/front/topics/postHeader is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
Geplaatst:

I.Smid

  • Auteur

...ik wil alleen even een slag om de arm houden.

Mijn klant moet eerst de papieren (als die er zijn) opzoeken. (wellicht staat het toch nog in de kleine lettertjes).

Zijn die papieren er niet of staat er niets van in... >:(

Dan..:zuurvlam:

 

greetz,

Tirza

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]