Ga naar inhoud
[[Template forums/front/topics/postHeader is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
Geplaatst:

adnanoner

Hoi allemaal,

Ik ben bezig met de aangifte voor inkomstenbelasting over het jaar 2008. Ik ben dit jaar met een negatief ondernemingsvermogen begonnen van -388 euro. Nu wordt er gevraagd of het fiscale ondernemingsvermogen aan het begin van dit boekjaar gelijk aan het fiscale ondernemingsvermogen aan het einde van het vorig boekjaar is. Bij de toelichting staat echter dat ik Ja moet invullen als dit afwijkt. Dit spreekt elkaar tegen. Wat moet ik nu invullen? En wat moet ik de belastingdienst betalen als ik een negatief ondernemingsvermogen heb?

Alvast bedankt voor de reacties,

Ad Oner

Featured Replies

[[Template forums/front/topics/postHeader is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
Geplaatst:

dwarrel

Ik kan me vergissen, maar volgens mij is het makkelijk te concluderen, als volgt:

Als je 'Nee' invult vraagt het programma volgens mij naar het OV aan het einde van het boekjaar. Als je 'Ja' invult vraagt ie daar niet naar. Dat suggereert ernaar, dat het programma dan weet dat het nog gelijk is.

Conclusie: De vraagstelling deugt, de toelichting niet. (Ik zou hier geen honderden euro's op riskeren, want zo betrouwbaar is mijn bron dus niet. Nogmaals: ik kan me vergissen. Hoop dat iemand het op een beter gegronde manier kan bevestigen.)

Geplaatst:

Marjan

Toelichting klopt inderdaad niet. Klik gewoon Ja aan wanneer OV einde vorig boekjaar gelijk is aan begin dit boekjaar en vul het betreffende bedrag in.

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]