Ga naar inhoud
[[Template forums/front/topics/postHeader is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
Geplaatst:

Sander DS-Finance

Goedemorgen,

 

Ik weet dat het forum voor ondernemersvragen is, maar ik zit met een vraag die eigenlijk niets met mijn onderneming te maken heeft, maar wel met mijn privé situatie dus ik leg het wel graag aan jullie voor.

 

Is er een bedenktijd op een contract voor consumenten?

 

Voordat iedereen over me heen valt dat er eerst moest worden nagedacht voor te tekenenen hier de situatie.

 

Mijn vrouw heeft deze week het contract onder haar neus gekregen (ik was daar niet bij aanwezig) en moest het tekenen zonder dat ze het echt door heeft kunnen lezen of dat ze het mee naar huis heeft kunnen nemen om samen door te nemen. Er werd bij gezegd dat als ze niet tekende, de aanvraag (het gaat over kinderdagopvang) onder in de stapel komt en dat we dan moeten wachten totdat er een plekje is. Het contract zelf vermeld er niets over.

 

Zelf vind ik het een erg agressieve manier van het laten tekenen van het contract en naar nu blijkt hebben we het waarschijnlijk niet nodig. Verder was het gesprek een intakegesprek (zo werd het telefonisch aangekondigd en gepland).

 

Ik hoop dat iemand van jullie mij even meer informatie kan geven, want ik ben zelf niet zo thuis in contracten in consumentenland.

Ik kan de hele wereld aan (met een beetje hulp van jullie natuurlijk)

 

Alleen als je durft te delen, kan je ook vermenigvuldigen

 

http://www.linkedin.com/in/smitssander | twitter: sanderdsfinance

Featured Replies

[[Template forums/front/topics/postHeader is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
Geplaatst:

djluc

Als je tekent ga je akkoord met de voorwaarden waar je voor tekent dus zolang die niet onredelijk zijn heb je gewoon een overeenkomst. Dat is een vrij duidelijk iets lijkt mij, zolang er geen dwang in het spel is vind ik dat ook wel redelijk.

 

In geval van colporteurs is er een iets wat andere situatie omdat dit een soort inbreuk is op je. Er is geen aankondiging, iemand staat gewoon voor je deur. Ze noemen dat wilsgebrek geloof ik maar welke voorwaarden daar exact aan verbonden zijn is me niet bekend. Kan me niet direct voorstellen dat dit bijvoorbeeld ook telt als je een maatproduct besteld.

 

Aangezien er een bewuste afspraak geweest is lijkt dit me niet een haalbare kaart. Zijn de gevolgen ernstig betreft opzegging van de overeenkomst?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

[[Template forums/front/topics/postHeader is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
Geplaatst:

Sander DS-Finance

  • Auteur

Hoi Luc,

 

De gevolgen zijn te overzien. Een opzegtermijn van twee maanden, dus daar is over heen te komen.

 

Ik kan de hele wereld aan (met een beetje hulp van jullie natuurlijk)

 

Alleen als je durft te delen, kan je ook vermenigvuldigen

 

http://www.linkedin.com/in/smitssander | twitter: sanderdsfinance

[[Template forums/front/topics/postHeader is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
Geplaatst:

StevenK

Is er een bedenktijd op een contract voor consumenten?

Nee, een algemene bedenktijd voor consumenten bestaat niet, alleen in specifieke situaties is er een bedenktijd: koop op afstand, colportage, koop van een woning.

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

[[Template forums/front/topics/postHeader is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
Geplaatst:

Sander DS-Finance

  • Auteur

Hoi Steven,

 

bedankt voor de info.

Ik kan de hele wereld aan (met een beetje hulp van jullie natuurlijk)

 

Alleen als je durft te delen, kan je ook vermenigvuldigen

 

http://www.linkedin.com/in/smitssander | twitter: sanderdsfinance

[[Template forums/front/topics/postHeader is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
Geplaatst:

StefanO

Zou je hier niet kunnen stellen dat er geen sprake van wilsovereenstemming is? Als er grote druk (dwang) wordt uitgeoefend is een overeenkomst toch niet geldig?

[[Template forums/front/topics/postHeader is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
Geplaatst:

R.I.P. - Fred Wiersma

@Sander, in ieder geval een briefje sturen dat je het met deze methode van onder druk zetten niet eens bent en daarom eea wilt laten ontbinden. Wil je het hard spelen dan eis je ook nog excuses, en aanpassing van die verkooptactieken.

 

Als ze daar niet gevoelig voor zijn kun je altijd nog overwegen je ervaringen te delen op bijv Tros Radar en de Consumentenbond. Met naam en toenaam, dat helpt allicht ook. ;)

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

[[Template forums/front/topics/postHeader is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
Geplaatst:

Sander DS-Finance

  • Auteur

Heren,

 

Dank voor jullie tips. Ik zal dit weekend een mooi briefje maken en kijken wat de reactie erop is.

 

Ik houd jullie op de hoogte

 

@Fred: Dat is wel erg drastisch om Tros radar te nemen, maar wel bedankt voor de tip, misschien wordt ik dan wel een bekende Nederlander als ik in studio mag komen of zo.

 

 

Ik kan de hele wereld aan (met een beetje hulp van jullie natuurlijk)

 

Alleen als je durft te delen, kan je ook vermenigvuldigen

 

http://www.linkedin.com/in/smitssander | twitter: sanderdsfinance

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]