Ga naar inhoud

Offerte + zakelijk voorstel opstellen

[[Template forums/front/topics/postHeader is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
Geplaatst:

chielsen

Ik ben overgestapt op exact globe en nu heb ik een vraag. Vroeger schreef ik offertes in excel waar ik net zoveel tekst in kon zetten als ik wilde.

Nu kan ik eigenlijk alleen een opsomming van producten maken, zonder alle randvoorwaarden goed te vermelden.

Nu kan ik wel een bijlage erbij doen waarin dat staat, maar als de klant die opsomming (offerte) ondertekent is dan wel duidelijk genoeg dat het om de voorwaarden in de bijlage (zakelijk voorstel) gaat?

 

Zo nee, hoe moet ik dat dan aangeven? Moet ook het zakelijk voorstel worden ondertekend?

Featured Replies

[[Template forums/front/topics/postHeader is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
Geplaatst:

R.I.P. - Fred Wiersma

Waarom niet gewoon in Excel die offertes blijven maken, en daarnaar verwijzen vanuit Exact Globe?

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

[[Template forums/front/topics/postHeader is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
Geplaatst:

chielsen

  • Auteur

Omdat ik in exact alles kan combineren. Ik moet dan 2x adres gegevens invullen, bedrag invullen, producten invullen etc.

Kan ik niet gewoon zeggen "Webdevelopment: zie bijlage"?

[[Template forums/front/topics/postHeader is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
Geplaatst:

Cryptex

Ik zet altijd op alle bladzijden van mijn offertes:

Blad 1 van 3, 2 van 3, 3 van 3 etc.

 

Op de voorpagina (blad 1 van 3 dus) van mn offerte staat mn algemene producten-, prijs- en leveringsinformatie, en op de volgende bladzijden staat de beschrijving van de functionaliteit.

Bij die ´opsomming van producten´ zet ik dan ´Website met functionaliteit zoals beschreven op blad 2 en 3 (oid).

Omdat je het aantal en het totale aantal bladzijden vermeldt, weten mensen meteen dat er meer bijhoort dan alleen de voorpagina zelf :)

SpeedBalance forum - een forum voor discussie en vragen over de gratis boekhoudsoftware SpeedBalance: http://www.sbforum.nl

[[Template forums/front/topics/postHeader is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
Geplaatst:

John B

Hallo Michiel,

 

Paginanummering van het totale document is inderdaad een mogelijkheid. Of je noemt het zakelijk voorstel "Bijlage A" en daar verwijs je dan naar vanuit het hoofddocument. Die bijlage krijgt dan zijn eigen paginanummering en verwijst ook weer terug naar het hoofddocument (bijv. d.m.v. het offertenummer).

 

Daarnaast zou ik overwegen om in de voet van alle pagina's (ook van de bijlage) ruimte te maken voor een parafering, in ieder geval door de klant, maar eventueel ook door jou. Gelijktijdig met het ondertekenen van de offerte worden dan alle pagina's geparafeerd (voor gezien en accoord).

 

Groet,

 

John

[[Template forums/front/topics/postHeader is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
Geplaatst:

chielsen

  • Auteur

Bedankt voor de adviezen, ik ga het op de manier van frank en john doen denk ik.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]