Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
WelleKe
Al enige tijd vraag ik me passief af waarom verzekeringsmaatschappijen en tussenpersonen geen btw innen en derhalve ook niet mogen verrekenen. In hun geval is er sprake van 7% assurantiebelasting.
Waarom heeft de overheid besloten dat verzekeringen belast moeten worden tegen 7% en dat de aanbieders geen gebruik kunnen maken van btw aftrek?
Het zorgt in ieder geval voor aanzienlijk hogere kosten voor deze bedrijfstak doordat over hun inkopen wel 19% btw betaald moet worden en dat resulteert natuurlijk in hogere kosten voor de eindafnemer (wij dus)
Een korte zoektocht op google leverde mij alleen veel treffers van assuradeuren op en niet het antwoord op de vraag waarom? Iemand?
Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!