Ga naar inhoud
[[Template forums/front/topics/postHeader is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
Geplaatst:

ippon

Goeiemorgen. Wie weet hoe het zit met fouthjes in de factuur? Ik heb dit jaar een aantal facturen met de hand aangemaakt voor buitenlandse afnemers. Daarop heb ik mijn BTW/VAT nummer geheel vergeten (4x), verkeerd afgedrukt (3x) of de suffix "B01" (7x)  vergeten.

 

Hoe kan/moet ik die corrigeren? Moet ik ook nieuwe betaaltermijnen geven als de afnemer niet meewerkt?

 

dank u wel.

Featured Replies

[[Template forums/front/topics/postHeader is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
Geplaatst:

ippon

  • Auteur

P.S.; en als ik een nieuwe dertig dagen biedt, en dat is eigenlijk het probleem, mag de afnemer dan die 30 dagen opnieuw gebruiken voor het inhoudelijk bezwaar maken tegen de factuur? Want hoewel er veel betalingen zijn verricht staat er een bedrag open dat in totaal hoger is dan de afzonderlijke facturen.

 

Of wie kan ik hier over bellen?

[[Template forums/front/topics/postHeader is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
Geplaatst:

Hans van den Bergh

  • Moderator

Als jouw facturen niet aan de factuurvereisten voldoen, kun je op de site van de belastingdienst controleren wat je op de foute facturen moet corrigeren. Correcte facturen zijn voor de fiscus van belang omdat uit jouw boekhouding moet blijken hoeveel (omzet-, inkomsten-)belasting je verschuldigd bent. Dat je de debiteur een op factuurvereisten gecorrigeerde factuur stuurt, betekent niet automatisch dat je met de debiteur een nieuwe overeenkomst en nieuwe betaaltermijn bent aangegaan.

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

[[Template forums/front/topics/postHeader is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
Geplaatst:

StevenK

Als het alleen om missende informatie zoals BTW nummer gaat, is dat geen reden voor een nieuwe betalingstermijn. Je stuurt ze de aangepaste facturen met toelichting dat het (volledige) BTW nummer weggevallen was. 

 

Als het om een EU afnemer gaat die niet wil betalen, kan het Europees betalingsbevel uitkomst bieden.

aangepast door StevenK

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

[[Template forums/front/topics/postHeader is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
Geplaatst:

Highio

Quote

Ik heb dit jaar een aantal facturen met de hand aangemaakt voor buitenlandse afnemers. Daarop heb ik mijn BTW/VAT nummer geheel vergeten (4x), verkeerd afgedrukt (3x) of de suffix "B01" (7x)  vergeten.

Ik zou als tip bij het opmaken van de nieuwe facturen zeker even iemand laten meekijken of dit voor de omzetbelasting goed gaat. Ik begrijp zoveel als dat er nog een relatief groot bedrag openstaat. Dat is wat timing betreft niet helemaal handig zo kort voor de kerstvakantie.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]