Ga naar inhoud

Webwinkel starten in Duitsland

Geplaatst:

Thomasss

Goedemiddag allen,

 

jaren geleden heb ik hier naar gekeken en destijds door de vele regels niet mee doorgegaan.
Nu het nogmaals opgepakt.

Het gaat om een webwinkel die al enkele jaren actief is in NL en nu ook in Duitsland wilt gaan verkopen onder een eigen .de domeinnaam, Duitse taal, Duitse klanten.

Ik weet dat bepaalde regels in Duitsland een stuk strenger zijn, zoals de vereisten van een Impressum, AGB, Datenschutzverklarung. 

 

Het blijft mij onduidelijk of het noodzakelijk is om ook daadwerkelijk een bedrijf in Duitsland te starten. Zover ik kan beoordelen is dit niet het geval en kun je gewoon de zaken blijven doen vanuit Nederland en vanuit Nederland versturen. Ook BTW zal via NL lopen (mits onder grenswaarden). Is het (nog steeds) noodzakelijk om een Duits (retour) adres te hebben of is deze verplichting vervallen? Ik lees enigszins tegenstrijdige informatie en ook bij de websites die ik bekijk is het niet consistent.

 

Heeft iemand hier ervaring met het (recent) van start gaan in Duitsland?

Featured Replies

Er zijn geen berichten om weer te geven
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.