Ga naar inhoud

Export kleine orders (max 500 euro) buiten EU

[[Template forums/front/topics/postHeader is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
Geplaatst:

LecramR

Ik exporteer veel kleine orders (van 10-500 euro) naar veelal particulieren buiten de EU. Nu staat er veel op het internet over export, maar het is toch best wel verwarrend.

Ik verzend met PostNL met een CN22 of CN23 formulier. Uiteraard worden alle orders in de computer geadministreerd, incl. adresgegevens klanten.

Is dit voldoende? Of moet alles expliciet op een andere wijze via de douane aangemeld worden? Het lijkt mij dat de CN22 en CN23 formulieren toch ook bedoeld zijn voor de douane?

Wij heeft ervaring met een soortgelijke situatie?

Featured Replies

[[Template forums/front/topics/postHeader is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
Geplaatst:

Bert.

CN22 en CN23 zijn speciaal bedoeld voor brief-en pakketzendingen die met PostNL verzonden worden.  Dit is voor de douane voldoende. PostNL adviseert overigens om vanaf 01/01/2020 online te frankeren i.v.m. digitale vooraanmelding van postzendingen.

 

[[Template forums/front/topics/postHeader is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
Geplaatst:

LecramR

  • Auteur
1 minuut geleden, Bert. zei:

CN22 en CN23 zijn speciaal bedoeld voor brief-en pakketzendingen die met PostNL verzonden worden.  Dit is voor de douane voldoende. PostNL adviseert overigens om vanaf 01/01/2020 online te frankeren i.v.m. digitale vooraanmelding van postzendingen.

 

Dank voor je antwoord!

[[Template forums/front/topics/postHeader is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
Geplaatst:

Maarten Visser

Uiteraard bewaar je de verzendbewijzen in je administratie. Je moet kunnen aantonen dat de leveringen naar buiten de EU gaan omdat je (neem ik aan) zonder btw levert.

De Fluitstudio dwarsfluiten, reparaties aanpassingen en ergonomie

http://www.fluitstudio.nl

[[Template forums/front/topics/postHeader is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
Geplaatst:

LecramR

  • Auteur
3 uur geleden, Maarten Visser zei:

Uiteraard bewaar je de verzendbewijzen in je administratie. Je moet kunnen aantonen dat de leveringen naar buiten de EU gaan omdat je (neem ik aan) zonder btw levert.

Klopt

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]