Ga naar inhoud

Klachtenwebsite gericht op 1 bedrijf

[[Template forums/front/topics/postHeader is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
Geplaatst:

cargoplanner

Zonder namen en rugnummers te noemen.

Ik zou graag willen weten of je een website mag maken waarop klachten over 1 bedrijf worden verzameld. Het moet een soort forum worden.

Het betreffende bedrijf krijgt daarbij ook de mogelijkheid om te reageren. 

 

Het doel is niet om het bedrijf schade te berokkenen maar om de dienstverlening te laten verbeteren. Echter kan het natuurlijk zo zijn dat negatieve berichten over een bedrijf niet erg positief zullen werken. Zeker als men er niks aan doet.

 

Dus de vraag is of men zoiets mag doen.

Featured Replies

[[Template forums/front/topics/postHeader is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
Geplaatst:

RubenT

  • Moderator

Zoals Klachtenkompas.nl, maar dan puur voor één bedrijf? Ik denk niet dat het verboden is, maar omdat het voor specifiek één bedrijf wordt opgetuigd, kan ik me indenken dat er eerder sprake zou kunnen zijn van smaad en/of laster dan wanneer er klachten over verschillende bedrijven worden verzameld.

 

Je hoopt of verwacht ook dat het bedrijf gaat reageren, dus meewerken aan je website. Ik acht de kans eerlijk gezegd groter dat ze het als een gerichte actie op hun bedrijf zien en de juridische route gaan bewandelen om het platform ermee te laten stoppen.

 

Welke meerwaarde zie je in een website met klachten over uitsluitend één bedrijf, ten opzichte van bijvoorbeeld een opzet als Klachtenkompas?

[[Template forums/front/topics/postHeader is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
Geplaatst:

cargoplanner

  • Auteur

Dan voelt men zich wellicht meer aangesproken en zal men (wederom wellicht :-) ) meer moeite doen om er vanaf te komen.

[[Template forums/front/topics/postHeader is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
Geplaatst:

Hans van den Bergh

  • Moderator
15 uur geleden, cargoplanner zei:

Het doel is niet om het bedrijf schade te berokkenen maar om de dienstverlening te laten verbeteren

Dan zou ik het om te beginnen al geen klachtenwebsite noemen...

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]