Ga naar inhoud

Mijn vriendin in dienst nemen

Geplaatst:

Peter_online

Goedemiddag,

Op zoek naar wat informatie en inspiratie omtrent het in dienst nemen van mijn vriendin. 

Korte context:

* Vriendin en ik overwegen om 1,5 a 2 jaar naar het buitenland te gaan, om te werken en te reizen;

* Ik kan mijn online bedrijf prima doorzetten, ongeacht locatie of tijd;

* Mijn bedrijf groeit aardig door en een extra paar handjes zou welkom zijn, zeker aan de klantkant;

* Mijn vriendin zou de rol van accountmanager in mijn bedrijf op zich nemen;

* Momenteel heb ik geen medewerkers en doe ik dus alles zelf.

Ik ben op zoek naar de beste manier om dit juridisch goed te regelen, waarbij het meest gunstige kostenplaatje natuurlijk ook erg belangrijk is. Ga je dan richting payrolling, freelancing? Heeft iemand hier ervaring mee en wilt hij/zij er zijn/haar licht over laten schijnen? :) 

Groet en een mooie dag!

Featured Replies

Geplaatst:

Bob de webbouwer

Meewerkend partner?

Geen idee of dat de meest gunstige optie is, maar neem het in elk geval mee in je onderzoek.

aangepast door Bob de webbouwer

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Geplaatst:

Ward van der Put

• Moderator
42 minuten geleden, Peter_online zei:

1,5 a 2 jaar naar het buitenland

Dat hangt ook nog erg af van de juridische en fiscale (on)mogelijkheden voor meewerkende of samenwerkende partners in dat buitenland.

Geplaatst:

Peter_online

• Auteur

Dank heren! Deze opties neem ik mee in het uitdenken. :) 

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator
23 uur geleden, Peter_online zei:

Vriendin en ik overwegen om 1,5 a 2 jaar naar het buitenland te gaan, om te werken en te reizen;

Waar ga je je bedrijf dan vestigen? Dat land zal de regels hebben waar jullie je aan te houden hebben m.b.t. een meewerkend partner

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

Mikky Vrolijk

Heb je met je vriendin een geregistreerd parntnerschap of samenlevingscontract? Als dat niet zo is, dan (als ik het goed heb) ben je geen fiscaal partner van elkaar en kom je niet in aanmerking voor meewerkaftrek partner. 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.