Ga naar inhoud
[[Template forums/front/topics/postHeader is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
Geplaatst:

Persoon

Regelmatig zie je bedrijven gebruik maken van prijsvragen, dat kan als doel hebben:

 

[*]Een nieuw bedrijf in de bekendheid te brengen

[*]Een product of dienst onder de aandacht te brengen

[*]Een internetsite te promoten

 

Werkt deze methode of kost het je alleen maar tijd en geld en krijg je er pijsvragenjagers door? Wat is jullie mening hierover?

 

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Featured Replies

[[Template forums/front/topics/postHeader is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
Geplaatst:

Mikky Vrolijk

Het werkt !!!!!!!!!

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

[[Template forums/front/topics/postHeader is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
Geplaatst:

Persoon

  • Auteur

Hmm... duidelijke taal!

 

Hoezo werkt het? Als je op zo'n verzamelpagina kijkt dan zie je heel veel prijsvragen staan. Veel mensen lopen alleen die vragen af voor de prijzen. Hebben verder geen interesse in je product of dienst.

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

[[Template forums/front/topics/postHeader is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
Geplaatst:

zrski

Het hangt er natuurlijk een beetje van af wat je precies met je prijsvraag wilt bereiken.

 

De enquete lijkt momenteel een succes te zijn. De response rate van een feedback mailing zonder tegen prestatie is uitermate laag. Door de prijsvraag hebben we nu ongeveer 115 reacties binnen en dat is volgens mij een behoorlijk hoge response rate.

 

Ik denk dat je erg duidelijk voor ogen moet hebben wat je met je prijsvraag wilt bereiken alvorens te beginnen.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

[[Template forums/front/topics/postHeader is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
Geplaatst:

Persoon

  • Auteur

Zijn de antwoorden wel serious dan? Kan me namelijk best voorstellen dat er mensen zijn die het puur voor de prijs doen, sterker nog... die deze site nog nooit goed bekeken hebben!

 

Stel: ik pas het straks bij me cursuscentrum toe, om mensen bekend te maken met mijn bedrijf. Zijn deze mensen dan ook daadwerkelijk geintresseerd in mijn cursussen?

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

[[Template forums/front/topics/postHeader is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
Geplaatst:

zrski

Bij HL ligt het wat anders denk ik. Ongeveer 95% van de mensen die reageren zijn al langer lid van HL. Ik heb tot nu toe nog maar één onzin antwoord ontvangen. (nou niet allemaal onzin erin gaan hangen svp ;) )

 

Als je een prijsvraag aan de kennismaking met je bedrijf wilt gaan hangen dan moet je inderdaad na gaan denken hoe je de hoeveelheid "onzin" reacties zo veel mogelijk naar beneden kan brengen.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

[[Template forums/front/topics/postHeader is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
Geplaatst:

Persoon

  • Auteur

Onzin reacties gewoon eruit gooien! ;)

 

In mijn geval kan ik ook een verloting houden onder alle deelnemers. Iedereen die zich voor dag x inschrijft voor een cursus maakt kans op een gratis deelname (of zo iets).

 

Dat zou best kunnen werken op de particuliere markt, maar voor bedrijven???

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

[[Template forums/front/topics/postHeader is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
Geplaatst:

Annedien Hoen

Bekijk het zo;

marketing is inspelen op het egoïsme van mensen, ondertussen proberend zelf voordeel aan de interactie te behalen.

 

Dat klinkt een beetje cru, maar zo is het wel.

(niet als enige 'definitie', maar in deze context...)

 

Jij wilt aandacht genereren voor je bedrijf.

Jij wilt informatie van je prospects.

Jij wilt je bedrijf afstemmen op de informatie.

 

Mensen geven heus wel serieus antwoord, er zullen een paar 'ziekers' tussen zitten maar ... nou en.

Mensen zijn in de eerste plaats geïnteresseerd in zichzelf, daarna wellicht in je cursussen ;)

Zie de actie als grote fuik waar ongetwijfeld veel vissen doorheen zullen glippen maar ook 'gevangen' in worden.

 

Groet,

Annedien

 

[[Template forums/front/topics/postHeader is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
Geplaatst:

Persoon

  • Auteur

Met andere woorden, zeker in de beginfase en goedkope manier om veel reacties en potentiele klanten binnen te halen!

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

[[Template forums/front/topics/postHeader is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
Geplaatst:

Mikky Vrolijk

Sorry voor mijn kort door de bocht antwoord zonder explanation!

Annedien haar antwoord is juistem! En daarbij ... je creëert ook nog eens naamsbekendheid (kracht van de herhaling). Want je zult ook mensen aanschrijven die jouw bedrijf al kennen, maar heb je ze met een prijsvraag weer even scherp gezet (= aandacht vragen).

 

Dat zou best kunnen werken op de particuliere markt, maar voor bedrijven???

 

Let er bij bedrijven op dat je vaak binnen komt bij personeelsfunctionarissen. Die hebben een hele kaartenbak (tsja .. sorry ... sommige werk nog niet met CRM systeem) en dat die niet altijd gevoelig zijn voor prijsvragen. Die zijn weer wel gevoelig voor prijsacties! Komt op hetzelfde neer, alleen andere woordkeuze.

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

[[Template forums/front/topics/postHeader is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
Geplaatst:

Maris

Het ligt er alleen wel heel erg aan wat voor soort prijsvragen je eraan hangt, denk ik zo. Het handigste is denk ik om dan een prsijvraag te verzinnen waarbij ze op de site moeten zoeken naar het antwoord. Zo moet iedereen het wel lezen natuurlijk.

 

Ik zou er zeker geen onzin-prijsvraag van maken die iedere "boerenlul" kan invullen zonder op de site te zoeken!

[[Template forums/front/topics/postHeader is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
Geplaatst:

Mikky Vrolijk

Ook hier geldt: het ligt eraan wat je wilt bereiken. Gaat het om aandachtswaarde, dan maakt het niet zozeer uit welke insteek je gebruikt. Ik vind wel met "slimme" vragen dat jezelf ook serieus overkomt.

 

Een kennis van mij heeft ooit een "slogan prijsvraag" gehouden. En alhoewel dat niet meer echt hip is (of was ... time travels fast), heeft hij er wel een hele mooie punch line voor zijn bedrijf aan overgehouden.

 

Kortom ... het is maar net wat je wilt bereiken.

 

Ik vind het idee dat je het antwoord "ergens" op de website kan vinden wel een hele goede. Dan lezen ze gelijk van alles. Maar let erop dat je geen uitgebreide zoekfunctie op je site hebt, want dan is de vraag misschien wel slim, maar wel op mijn boerenklompen op te zoeken.

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

[[Template forums/front/topics/postHeader is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
Geplaatst:

Jeroen Bakker

Maar let erop dat je geen uitgebreide zoekfunctie op je site hebt, want dan is de vraag misschien wel slim, maar wel op mijn boerenklompen op te zoeken.

 

Dan maak je precies van dat stukje tekst een onopvallende plaatje in exact de tekstopmaak van de pagina, dan duikt het ook niet op in de zoekmachine 8)

[[Template forums/front/topics/postHeader is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
Geplaatst:

Mikky Vrolijk

En de winnaar is .............

 

Houd er rekening mee dat je met loterijen en prijsvragen aan regels gebonden bent !!!!!!!!!!!!

 

Wie een prijsvraag, loterij of andere wedstrijd organiseert, krijgt te maken met de Wet op de Kansspelen. Deze wet moet ons beschermen tegen overmatig gokgedrag. Wat mag er wel, wat mag er niet en wat mag er stiekem toch?

 

Lees verder >>>

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

[[Template forums/front/topics/postHeader is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
Geplaatst:

R.I.P. - Benm

Met particuliere klanten kunnen prijsvragen best een goed instrument zijn denk ik.

 

Maar zakelijke klanten kun je beter proberen binnen te slepen met kortingen. 25% korting klinkt altijd goed, terwijl je dat best zo kunt plannen dat je een nette prijs overhoudt. En kortingen zijn aanzienlijk beter dan een lagere basisprijs: Men zal gemakkelijk begrijpen dat een kortingsactie is afgelopen, terwijl je bij een tariefsverhoging toch snel wat uit te leggen hebt.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]