Ga naar inhoud

Piet Rol

Senior
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  1. De e-mail service en mijn betaalmoraal uit het verleden Ik zag in mijn mail dat het in kwartaal 2 ook bijna mis was gegaan. Heb toen direct een mail gestuurd naar het betreffende e-mail adres (kwam aan) en de juiste knop ingedrukt in de online omgeving. De foutmelding verdween en de aanname was dus dat het nu in orde was. Mijn redenatie is ongeveer zo: De belastingdienst biedt een e-mail service aan en stuurt een herinneringsbericht als het zo ver is. Ik vertrouw daarop. Weer heeft belastingdienst probleem met e-mail adres, maar meldt dat alleen in de online omgeving. Mijn sterkste punt uit mijn betoog: 'Als laatste punt draag ik aan dat de belastingdienst intern wel registreert dat er een technisch probleem is met het e-mail adres, maar verzuimd een herinnering of een aanmaning te sturen per post.' Wat mij betreft mag deze op slot, ik wacht het oordeel van de inspecteur af.
  2. Helaas, te laat Heb net aangifte gedaan, wel bezwaar gemaakt tegen de boetes.
  3. Ik herinner me dat ik die e-mail melding de vorige keer ook had; toen ook getest en de mail opnieuw opgegeven in de online omgeving. Enfin, vandaag aangifte doen.
  4. Kijk net in de online omgeving en zie ineens dit bericht staan: Dat maakt het toch interessanter; Mijn mailbox is niet vol. Sterker nog, ik test net het e-mail adres en het werkt uitstekend. Heeft de belastingdienst wel voldaan aan haar plichten om me te waarschuwen? Of is dit inderdaad grond voor een bezwaar?
  5. Piet Rol startte met het volgen van Boete vergeten BTW aangifte
  6. Kreeg net een brief van de belastingdienst over een niet gedane aangifte omzetbelasting over Q3 van 2023. Heb het net gecontroleerd, maar ben hem echt vergeten. Voorheen kreeg je volgens mij per kwartaal een herinnering, dat is er nu blijkbaar niet meer. Mijn vragen: Die 'boete voor niet betalen' en 'boete voor niet doen van aangifte', heeft het zin daar bezwaar tegen te maken? Komt me wat krom over; geen waarschuwing of herinnering, gewoon een boete.

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]