-
Ecommerce: Klant vraagt om aangepaste af leverplek
Tja, dan moet je handmatig een mail gaan sturen en dat ook weer verwerken. Dat lijkt mij vrij tijdrovend en weinig toegevoegde waarde hebben. Mensen lezen vaak niet. Ik vraag mij af of een extra tekst wel toegevoegde waarde heeft of dat je beter een a/b test kunt doen met het verwijderen van de tekst. Zou het aantal verzoeken niet moeten verminderen maar levert misschien wel meer conversies op.
-
Ecommerce: Klant vraagt om aangepaste af leverplek
Even terug richting de topic starter. In onze checkout hebben wij ook de mogelijkheid voor opmerkingen en daarin komt ook vrij veel een vergelijkbaar verzoek in terug. Met veel opmerkingen doen wij niets. Het beleid van PostNL is dat als ontvanger niet thuis is, dat het dan naar de buren of afhaalpunt gaat. Dat gaat in de meeste gevallen ook goed. Helaas niet altijd... Alleen als klant expliciet aangeeft dat het niet bij de buren bezorgd mag worden dan passen wij het verzendlabel aan. Als klant niet thuis is dan gaat het direct naar een afhaalpunt. De papierbak, achter de struiken of een vaas, wij zien het ook gebeuren. Als klanten ons contacteren dan geven wij aan hier ook even te kijken. De mooiste pakketten zijn degene die een week achter een struik in de regen hebben gelegen....
-
Ecommerce: Klant haalt zijn pakje niet op bij een pickup point
Misschien. Wij verkopen items die klanten eens in de x jaar nodig hebben. We leveren ruim 80.000 bestellingen per jaar. Die ene die dan niet meer terugkomt jammer. We hebben ook nooit een negatieve beoordeling erop gehad. Onze beoordeling is zelf >9.5 Verzenden is niet gratis. Voor ons niet, maar ook voor de klant niet.
-
patmaniak startte met het volgen van Management fee vastgoed BV , Ecommerce: Klant vraagt om aangepaste af leverplek , Ecommerce: Klant haalt zijn pakje niet op bij een pickup point en 4 andere
-
Ecommerce: Klant vraagt om aangepaste af leverplek
Je hebt bij PostNL 2 varianten. Variant 1: Handtekening voor ontvangst (burenbezorging toegestaan) Variant 2: Handtekening voor ontvangst (retour afzender)
-
Ecommerce: Klant haalt zijn pakje niet op bij een pickup point
Ik doe nagenoeg hetzelfde. Pakketten die retour zijn gekomen waarvan ik niets van de klant heb gehoord, laat ik liggen totdat de klant reageert. Geldt ook voor pakketten die retour komen van een pick-up point en niet zijn opgehaald door de klant. Na 3 maanden gaat het terug in voorraad en verkoop. In 65% van de gevallen horen wij niets meer van de klant. Het gemakzucht van tegenwoordig.
-
Aanschaf zonwering / kleinschaligheidsinvesteringsaftrek?
Goedendag, Ik heb een vraag m.b.t. de kleinschaligheidsinvesteringsaftrek. Ik heb een pand in Vastgoed BV X die ik verhuur aan mijn eigen werk BV Y. Het pand krijgt veel zon binnen waardoor zonwering noodzakelijk is. Ik weet alleen niet wat nu fiscaal verstandig is Koop en plaats ik de zonwering met Vastgoed BV X of met werk BV Y? Kan ik bijvoorbeeld gebruikmaken van kleinschaligheidsinvesteringsaftrek? In mijn werk BV voldoe ik hier reeds aan het minimum bedrag. Alvast bedankt voor de reacties.
-
Overdadig telefoongebruik van werknemer onder werktijd
Misschien een kluisje waar medewerkers de telefoon moeten opbergen tijdens werktijd? Niemand heeft zijn telefoon in zijn zak, of op bureau tijdens werktijd. Alles ligt in een kluis tot na einde werktijd.
-
Digital Services Act (DSA) bij Bol
Het probleem is dat de 'verkoper Bol' ook de verantwoordelijke marktdeelnemer moet invullen en dit gewoonweg niet heeft gedaan. Bij veel producten heeft de 'verkoper Bol' nog niets ingevuld. Het zou dan krom zijn dat ze de partners die er niet aan voldoen verwijderen terwijl hun eigen producten wel online staan.
-
PostNL-contract of als particulier verzenden voordeliger?
Met jouw volume is een contract direct met PostNL niet voordelig. Het wordt daar pas voordelig als je een dusdanig volume hebt. Tot die tijd kan je, in mijn optiek, beter gebruik maken van bijvoorbeeld MyParcel, Sendcloud, QLS etc. Je krijgt dan ook de PostNL labels die je gewoon kan inleveren bij jouw PostNL pakketpunt. Je bent alleen een stuk voordeliger uit.
-
Digital Services Act (DSA) bij Bol
Voor degene die het interesseert. Mail Bol aan alle verkooppartners d.d. 28/01/2025 Handhaving artikelen zonder marktdeelnemer start 3 februari 2025 Om te voldoen aan de General Product Safety Regulation (GPSR) en/of de Digital Services Act (DSA), dient van ieder artikel de verantwoordelijk marktdeelnemer in de EU bekend te zijn. Bol is verplicht om te handhaven op artikelen die géén verantwoordelijk marktdeelnemer in de EU heeft. Per 10 februari zullen we geen nieuw assortiment zonder verantwoordelijk marktdeelnemer accepteren (boeken vanaf 1-5-2025). Voor het bestaand assortiment gaan we vanaf 3 februari 2025 in fases handhaven. Elke fase selecteren we een aantal productgroepen voor handhavingen, waarbij we filteren op o.a. seizoensproducten en grootte van productgroep. Partners met artikelen uit de betreffende productgroepen ontvangen hierover twee weken van te voren een e-mail. Artikelen uit die productgroepen zonder gegevens van de marktdeelnemer worden tijdelijk op niet-leverbaar gezet, totdat de verplichte informatie van de marktdeelnemer is aangevuld. Daarna komen de artikelen automatisch weer online. https://partnerplatform.bol.com/nl/nieuws/europese-wetgeving-dsa-binnen-bol/ https://partnerplatform.bol.com/nl/hulp-nodig/mijn-verkoopaccount/verantwoordelijke-marktdeelnemers-in-de-eu-toevoegen/?utm_source=CRM&utm_medium=email&utm_campaign=&Referrer=ENTplazaverk202501052810095
-
Digital Services Act (DSA) bij Bol
Vind ik een vreemde redenering van je. Jij moet juist de informatie over de marktdeelnemer geven. Waar staat het dan dat Bol je winkel gaat sluiten? Het aanbod wordt offline gehaald als er geen marktdeelnemer ingevuld staan. Ik heb toch een andere beleving met dat boek. Je moet alleen aangeven wie er verantwoordelijk is qua risico etc. Exact. Overigens denk ik dat het allemaal nog niet zo'n vaart zal lopen bij Bol. Je ziet dat Bol het ook nog lang niet op orde heeft: https://www.bol.com/nl/nl/verantwoordelijke-marktdeelnemer/longeneeslijk/9300000186018078/?offerId=fd92567a-9e2a-462f-ab6a-6548b572abde&bltgh=q7DwspPy-TwOLhI0CclDpw.2_30.31.SpecificationsPartnerInfo Dat zou betekenen dat zij ook hun aanbod offline moeten halen.
-
Motivatie komt niet van je leidinggevende
In mijn optiek kan een goed leider ervoor zorgen dat er een gezonde cultuur waarbij iedereen zich prettig en comfortabel voelt. Bij een prettig klimaat gaat de motivatie vanzelf omhoog.
-
Foutieve BTW aangifte corrigeren
Allereerst de beste wensen voor iedereen. Dat het een mooi maar bovenal gezond jaar mag zijn. Ik heb een vraag met betrekking tot BTW-aangiftes. In Q1 2023 en Q1 2024 heb ik een fout in de aangiftes gemaakt. Te weinig aangegeven. Voor 2023 betreft het 785 euro. Voor 2024 810 euro. Deze moeten natuurlijk gecorrigeerd worden. Hoe kan ik dit het beste corrigeren? Ik lees dat een suppletie nodig is bij een totaalbedrag > 1.000 euro. Het is mij alleen niet duidelijk of dit per jaar geldt of niet. Voor Q1 2024 kan ik dit corrigeren in de Q4 2024. Kan ik het beste een suppletie indienen voor 2023 en corrigeren Q1 2024 in aangifte of suppletie indienen voor zowel 2023 en 2024? Moet ik daarbij ook de JC2023 aanpassen / corrigeren? Of kan ik dit opnemen in de JC2024? Alvast dank voor de genome moeite.
-
Management fee vastgoed BV
Goedendag, Ik heb een vraag m.b.t. het rekenen van management fee. Hopelijk kunnen jullie mij daarmee helpen. Holding betaald mijn salaris en rekent aan werkmij. management fee wat voldoende is om salaris te betalen. Ik heb echter ook nog een BV (dochter van holding; zuster van werkmij) waarin wat vastgoed zit. Moet ik aan deze BV ook een management fee berekenen? Mijn werkzaamheden in deze BV zijn verwaarloosbaar met alleen innen van huur van zustermij.... Alvast dank!
-
Digital Services Act (DSA) bij Bol
Zoals Anne het in de openingspost al weergeeft: "De verantwoordelijk marktdeelnemer in de EU zorgt voor het nakomen van verplichtingen op het gebied van productveiligheid. De bedoeling is dat bij ieder artikel de gegevens komen te staan van: De naam, het adres, telefoonnummer en e-mailadres van de verantwoordelijke marktdeelnemer* in de EU." Dus als jij goederen gaat importeren vanuit China vandaan dan ben jij de verantwoordelijke marktdeelnemer van de goederen die jij geimporteerd hebt. Als jouw buurman dezelfde goederen gaat importeren dan is hij voor zijn producten de verantwoordelijke marktdeelnemer. Het kan dus zijn dat je voor een product Bol die wordt aangeboden door meerdere partners op Bol er meerdere marktdeelnemers zijn. Ook al is het product exact hetzelfde.
patmaniak
Super Senior
-
Registratiedatum
-
Laatst bezocht